Wielopole Skrzyńskie - Biuletyn Informacji Publicznej

Regulamin
Data: Thursday, 15 May - 20:01:15
Temat Urząd Gminy



REGULAMIN ORGANIZACYJNY
URZĘDU GMINY WIELOPOLE SKRZYŃSKIE


ROZDZIAŁ I

Postanowienia ogólne

§ 1

1. Regulamin Urzędu Gminy w Wielopolu Skrzyńskim zwany dalej ''Regulaminem'' określa szczegółową organizację i zakres działania Urzędu Gminy.

2. Każdy pracownik winien być zapoznany z Regulaminem Urzędu a fakt ten winien być potwierdzony na dokumencie zawierającym stosunek pracy.

3. Postanowienie niniejszego Regulaminu dotyczą wszystkich pracowników Urzędu bez względu na rodzaj wykonywanej pracy i zajmowane stanowiska.

§ 2

1. Urząd realizuje zadania wynikające:

1/ z ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym j.t. Dz. U. z 2001 r Nr 142, poz. 1591, z późniejszymi zmianami

2/ z ustawy z dnia 17 maja 1990 r. o podziale zadań i kompetencji określonych w ustawach szczególnych pomiędzy organy gminy a organy administracji rządowej /Dz. U. Nr 34 z 1990 poz. 198 z późn. zm. /oraz innych przepisów szczególnych/

3/ z niniejszego Regulaminu.

§ 3

1. Urząd Gminy jest aparatem pomocniczym Wójta Gminy.

2. Urząd Gminy - zwany dalej Urzędem realizuje zadania własne określone ustawami, statutem gminy, uchwałami Rady Gminy oraz zadania zlecone z zakresu administracji rządowej przekazane gminie z mocy przepisów ogólnie obowiązujących, względnie wynikających z porozumień zawartych z właściwymi organami rządowymi.

ROZDZIAŁ II

Kierowanie działalnością Urzędu

§ 4

1.Pracą Urzędu kieruje Wójt przy pomocy: Zastępcy Wójta i Sekretarza Gminy.

2. Wójt kieruje bieżącymi sprawami gminy oraz reprezentuje ją na zewnątrz.

3. Wójt kierując Urzędem i całokształtem realizacji jego zadań odpowiada za prawidłową realizację określonych przepisami prawa jego kompetencji i zadań wynikających z pełnionej funkcji:

1/ organu wykonawczego i w tym zakresie:

a) przedstawia Radzie Gminy projekt budżetu gminy, plan wykonania tego budżetu i odpowiada przed nią za jego prawidłową realizację,
b) przygotowuje wszelkie sprawy, o których stanowi Rada Gminy,
c) zapewnia realizację podjętych uchwał Rady Gminy,
d) przedkłada Radzie materiały, analizy, sprawozdania związane z działalnością Wójta i Rady Gminy,
e) udziela odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych oraz wnioski i postulaty mieszkańców,
f) przedkłada Radzie Gminy projekty uchwał każdemu z tych organów wg. jego kompetencji,
g) przedkłada Wojewodzie uchwały Rady Gminy w terminie 7 dni od ich podjęcia.

2/ Kierownika Urzędu i w tym zakresie:

a) kieruje bieżącymi sprawami gminy,
b) wydaje decyzje w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej,
c) podejmuje decyzje majątkowe dotyczące zwykłego zarządu mieniem gminyw obowiązującym trybie,
d) podejmuje inne decyzje należące do kompetencji Urzędu, podpisuje pisma i dokumenty wychodzące na zewnątrz Urzędu,
e) nadzoruje realizację zadań zleconych z zakresu administracji rządowej,
f) wydaje upoważnienia pracownikom Urzędu do podejmowania w imieniu Wójta decyzji z zakresu administracji publicznej,
g) zatwierdza zakresy czynności pracownikom UG,
h) dokonuje rocznych ocen kwalifikacyjnych pracowników mianowanych,
i) rozstrzyga spory kompetencyjne między komórkami Urzędu,
j) wykonuje uprawnienia zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych gminy, niezastrzeżonychdo kompetencji innych organów gminy,
k) określa organizację Urzędu i zapewnia warunki dla sprawnego funkcjonowania,
l) realizuje politykę kadrową i podejmuje decyzje kadrowe w stosunku do pracowników Urzędu,
ł) wykonuje zadania Szefa Obrony Cywilnej gminy.

3/ W ramach zakresu kompetencji i określonych obowiązków, o których mowa w punkcie 1 i 2 niniejszego paragrafu.
Wójt określa zadania oraz kieruje i nadzoruje ich realizuje przez stanowiska kierownicze:

a) Sekretarza Gminy,
b) Kierownika Ref. Budżetu i Finansów,
c) Kierownika Ref. ds. Społecznych i Obywatelskich,
d) Pełnomocnik d/s ochrony informacji niejawnych,
e) Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego,
f) Kierownika Ref. Rolnictwa,
g) Kierownika Referatu Rozwoju.

§ 5

1. Zastępca Wójta wykonuje zadania wyznaczone przez Wójta. Zapewnia w powierzonym mu zakresie kompleksowe rozwiązanie problemów wynikających z zadań gminy.

2. Sekretarz Gminy odpowiada przed Wójtem w szczególności za:

1/ organizację i funkcjonowanie Urzędu,
2/ bieżące przestrzeganie przez pracowników postanowień Regulaminu organizacyjnego i regulaminu pracy Urzędu,
3/ prawidłowe zorganizowanie stanowisk pracy w Urzędzie,
4/ przestrzeganie tajemnicy informacji niejawnych przez pracowników
5/ zapewnienie materiałowo-technicznych warunków pracy biurowej,
6/ sprawowanie nadzoru nad realizacją zadań zleconych z zakresu administracji rządowej,
7/ sprawowanie nadzoru na dyscypliną pracy w Urzędzie,
8/ koordynowanie prac związanych z wyborami i referendami,
9/ wykonywanie zadań w zakresie oświadczeń majątkowych pracowników i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.

3. W ramach wykonywania zakresu zadań i obowiązków określonych w ust. 1 Sekretarz Gminy uprawniony jest do sprawowania kontroli pracy pracowników zatrudnionych w referatach oraz wydawania im poleceń służbowych.

ROZDZIAŁ III

Struktura organizacyjna Urzędu.

§ 6

Tworzy się w Urzędzie następujące wewnętrzne komórki organizacyjne.

1. Urząd Stanu Cywilnego, w skład którego wchodzą stanowiska :

  • Kierownik USC
  • Z-ca kierownika USC

2. Referat ds. Budżetu i Finansów, w skład którego wchodzą stanowiska pracy :

  • Skarbnik Gminy- Główny Księgowy Budżetu wykonuje równocześnie funkcje kierownika tego referatu,
  • d/s księgowości budżetowej i podatkowej oraz obsługi księgowej organów samorządu mieszkańców wsi,
  • d/s podatków i opłat,
  • d/s obsługi kasowej Urzędu,
  • d/s podatków od środków transportowych,

3. Referat ds. Społecznych i Obywatelskich, którego pracą kieruje Sekretarz Gminy, w skład którego wchodzą stanowiska pracy:

  • ds. obsługi Rady
  • ds. kadrowych,
  • ds. ewidencji ludności i dowodów osobistych,
  • ds. wojskowych
  • ds. obsługi sekretariatu, maszynopisania i obsługi samorządów wiejskich,
  • ds archiwum
  • ds. obrony cywilnej i BHP
  • ds. gospodarczych
  • ds. obywatelskich (zgromadzeń i zbiórek publicznych),
  • sprzątaczka,
  • informatyk.

4. Pion ochrony, którego pracą kieruje Pełnomocnik d/s ochrony informacji niejawnych. Kancelaria tajna Urzędu wchodzi w skład Pionu ochrony.

5. Referat Rolnictwa w skład, którego wchodzą stanowiska pracy:

  • Kierownik Referatu,
  • ds. rolnictwa, leśnictwa, handlu, usług,
  • ds. inwestycji
  • ds. ochrony środowiska, gospodarki komunalnej,
  • ds. gospodarki gruntami,
  • ds. ochrony przeciwpożarowej
  • pracownicy gospodarczy i kierowcy

6. Radca Prawny

7. Referat Rozwoju

8. Samodzielne stanowisko pracy ds. dróg - Inspektor d/s dróg

9. Szczegółową strukturę komórek organizacyjnych i stanowisk pracy określa załącznik do Regulaminu Organizacyjnego

ROZDZIAŁ IV

Zasady działania referatów.

Zadania wspólne.

§ 7

Referaty i samodzielne stanowiska pracy, każdy w zakresie ustalonym w niniejszym Regulaminie i w szczegółowych zakresach czynności podejmują działania i prowadzą sprawy związane z realizacją zadań i kompetencji Wójta.

Należą do nich w szczególności:

1) opracowywanie propozycji do projektów budżetu Gminy, planów, programów gminy

2) opracowywanie propozycji zmian budżetowych

3) inicjowanie i podejmowanie przedsięwzięć oragniazacyjnych w celu zapewnienia właściwej i terminowej realizacji powierzonych zadań,

4) przygotowywanie niezbędnych materiałów i wykonywanie czynności organizacyjnych związanych z pracą Rady.

5) Przygotowywanie projektów uchwał pod obrady Rady.

6) Przygotowywanie propozycji załatwiania wniosków postulatów radnychi mieszkańców Gminy

7) przygotowywanie dla potrzeb Wójta bieżących informacji, analiz o realizacji powierzonych zadań

8) współdziałanie z Urzędem Wojewódzkim, Urzędem Marszałkowskim, Starostwem Powiatowym w zakresie ustalonym odrębnymi przepisami

9) rzetelne i terminowe rozpatrywanie skarg kierowanych do wójta, przyjmowanie interesantów i udzielanie im niezbędnych wyjaśnień i informacji,

10) Dbałość o wykonywanie zadań publicznych gminy z uwzględnieniem interesów państwa, Gminy i innych jednostek oraz indywidualnych interesów obywateli,

11) Ochrona informacji niejawnych

12) Zapewnienie właściwej i terminowej realizacji zadań,

13) Przygotowywanie okresowych ocen, analiz, informacji i sprawozdań.

Zakresy działania poszczególnych referatów i stanowisk pracy.

§ 8

1. Do zakresu działania Urzędu Stanu Cywilnego należą sprawy z zakresu kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, a w szczególności:

1) prowadzenie rejestrów stanu cywilnego

2) sporządzenie aktów stanu cywilnego

3) przyjmowanie stosownych oświadczeń wynikających z kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,

4) wydawanie decyzji administracyjnych wynikających z prawa o aktach stanu cywilnego oraz kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,

5) zawiadamianie innych Urzędów o sporządzonych aktach,

6) prowadzenie statystyki GUS

7) prowadzenie akt zbiorowych i skorowidzów do ksiąg stanu cywilnego i wykonywanie innych czynności kancelaryjno-biurowych wynikających z przepisów prawa oraz na zlecenie organu nadzorczego

8) organizacja uroczystości związanych z zawarciem związku małżeńskiego długoletnim pożyciem małżeńskim

2. Do zakresu działania Referatu Budżetu i Finansów należą sprawy:

gospodarki budżetowej i finansowej, wymiaru i poboru podatków i opłat, obsługi kasowej a w szczególności :

A. W zakresie gospodarki budżetowej i finansowej

  • Kontrasygnowanie przez Skarbnika Gminy dokumentów stanowiących podstawę do wydatkowania środków finansowych oraz innych świadczeń majątkowych,
  • nadzór na pracą referatu budżetu i finansów ,
  • organizowanie i kontrolowanie prawidłowego obiegu dokumentów niezbędnych dla rachunkowości,
  • udzielanie bieżącego instruktażu i pomocy w wykonywaniu bieżących zadań,
  • opracowywanie projektu rocznego budżetu gminy oraz przedkładanie go w obowiązującym trybie Radzie Gminy,
  • przygotowywanie projektów uchwał w sprawach finansowo-budżetowych Gminy, kierowanych pod obrady Rady Gminy oraz projektów zarządzeń Wójta w zakresie gospodarki finansowej Gminy
  • otwieranie niezbędnych rachunków bankowych,
  • sporządzanie sprawozdań z realizacji budżetu gminy,
  • prowadzenie ksiąg rachunkowych jednostki,
  • nadzór nad realizacją i rozliczaniem wpływów z tytułu zobowiązań pieniężnych,
  • obsługa finansowo-księgowa jednostki budżetowej,
  • sporządzanie sprawozdań miesięcznych kwartalnych półrocznych i rocznych oraz bilansu rocznego,
  • prowadzenie gospodarki funduszami będącymi w dyspozycji Gminy,
  • prowadzenie spraw płacowych pracowników,
  • nadzór i kontrola nad działalnością finansową gminnych jednostek organizacyjnych,
  • współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową oraz Izbami i Urzędem Skarbowym,
  • prowadzenie ewidencji mienia Gminy.

B. w zakresie wymiaru oraz poboru podatków i opłat

  • Prowadzenie ksiąg rachunkowych dla podatków i opłat
  • Zbieranie materiałów informacyjnych potrzebnych do ustalenia obowiązku podatkowego,
  • Naliczanie wymiaru i pobór podatków oraz innych należności pieniężnych,
  • Prowadzenie szczegółowej dokumentacji z zakresu wymiaru i po boru podatku,
  • Wszczynanie postępowania egzekucyjnego względem osób zalegających,
  • Kontrola terminowej realizacji zobowiązań i dokonywanie rozliczeń inkasentów
  • Przyjmowanie wpłat od ludności,
  • Sporządzanie okresowych analiz i sprawozdań w zakresie podatków i opłat,
  • Prowadzenie spraw umorzeń, ulg i zwolnień,
  • Wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym
  • Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem bonów paliwowych

C. w zakresie podatku od środków transportowych

  • Prowadzenie kartotek podatkowych pojazdów mechanicznych,
  • Przyjmowanie wpłat podatku od środków transportowych i rozliczanie przyjętych wpłat z kasą UG
  • Wszczynanie postępowania egzekucyjnego względem osób posiadających zaległości z tytułu podatku od środków transportowych.

D. w zakresie obsługi kasowej

  • przyjmowanie wpłat w gotówce na podstawie kwitów,
  • podejmowanie gotówki z rachunków bankowych czekiem na określone wydatki,
  • sporządzanie raportów kasowych,
  • codzienne uzgadnianie po zakończeniu wypłat i wypłat pozostałości gotówki
  • w kasie z księgowością budżetową,
  • codzienne odprowadzanie wpłat gotówkowych na właściwe rachunki bankowe,
  • przestrzeganie obowiązujących przepisów dotyczących przechowywania w Kasie gotówki podjętej na wypłatę wynagrodzeń i inne określone wydatki,
  • dokonywanie wypłat w szczególności wynagrodzeń pracowników, zasiłków
  • z opieki społecznej rachunków gotówkowych, sprzedaż znaków opłaty skarbowej,
  • prowadzenie na bieżąco gospodarki drukami ścisłego zarachowania / kwitariusze kontokwitariusze, miejsca pochodzenia zwierząt itp./

3. Do zakresu działania Referatu ds. Społecznych i Obywatelskich należą sprawy:

obsługi Rady Gminy, organizacji i funkcjonowania Urzędu, ewidencji ludności, dowodów osobistych, spraw wojskowych, współpraca z samorządami wiejskimi, obronnych, BHP.

A. w zakresie obsługi Rady Gminy

  • Realizowanie zadań związanych z organizacją wewnętrzną Rady Gminy i jej organów,
  • Zapewnienie organizacyjno-technicznej i merytorycznej obsługi Sesji Rady i posiedzeń Komisji Rady
  • Sporządzanie protokołów z Sesji Rady i posiedzeń Komisji zgodnie z postanowieniem zawartym w regulaminie Rady
  • Prowadzenie ewidencji uchwał Rady
  • Współudział w przygotowywaniu informacji, analiz niezbędnych dla podejmowania ocen działalności samorządowej Gminy przez Rade Gminy,
  • Współudział w opracowywaniu projektów Statutu i Regulaminu organów
  • Wykonywanie zadań związanych z wyborami, referendum.

B. W zakresie spraw organizacyjno-kadrowych

  • Przygotowywanie i bieżące uaktualnianie imiennych zakresów czynności i odpowiedzialności pracowników Urzędu,
  • Prowadzenie ewidencji Zarządzeń i pism ogólnych Wójta.
  • Prowadzenie akt osobowych pracowników Urzędu i Kierowników podległych jednostek organizacyjnych,
  • Opracowywanie projektów pism, decyzji umów o pracę w sprawach dotyczących nawiązania i rozwiązania stosunku pracy z pracownikiem Urzędu
  • Prowadzenie ewidencji w zakresie zatrudnianych i zwalnianych pracowników, udzielonych urlopów wydawanych i zwracanych legitymacji ubezpieczeniowych oraz w zakresie dyscypliny pracy,
  • Organizowanie i prowadzenie dokumentacji z prac związanych z dokonywaniem okresowych ocen kwalifikacyjnych
  • Załatwianie spraw rentowych i emerytalnych pracowników oraz członków rodzin po pracowniku.
  • Prowadzenie dokumentacji w zakresie zadań szkoleniowych pracowników
  • Przygotowywanie projektów zaświadczeń, świadectw pracy.

C. w zakresie spraw ewidencji ludności, dowodów osobistych

  • Prowadzenie zgłoszeń meldunkowych i prowadzenie w tym zakresie pełnej dokumentacji,
  • Prowadzenie rejestru stałych mieszkańców,
  • Prowadzenie skorowidza alfabetycznego stałych mieszkańców,
  • Udzielanie informacji adresowych
  • Prowadzenie prac związanych z nadawaniem numeru ewidencyjnego
  • Prowadzenie stałego rejestru wyborców,
  • Sporządzanie spisu wyborców
  • Przekazywanie informacji o zmianach osobowo-adresowych do Wojewódzkiego Biura Informatyki Terenowy Bank Danych w Rzeszowie, Wojskowych Komend Uzupełnień, organów administracji rządowej i gmin /
  • Prowadzenie czynności związanych z wydawaniem i wymianą dokumentów stwierdzających tożsamość i prowadzenie w tym zakresie pełnej dokumentacji,
  • Wydawanie zaświadczeń o stanie rodzinnym

D. w zakresie spraw wojskowych:

  • Prowadzenie rejestracji przedpoborowych i wszelkich czynności związanych z prawidłowym przeprowadzeniem rejestracji,
  • Prowadzenie Rejestru przedpoborowych i utrzymanie go w stanie aktualnym,
  • Załatwianie spraw dotyczących odroczeń służby wojskowej i uznanie poborowych za jedynych żywicieli rodzin,
  • Przygotowywanie projektów decyzji w zakresie konieczności sprawowania przez żołnierza bezpośredniej opieki nad członkami rodziny, prowadzenie gospodarstwa rolnego, uznanie żołnierza za jedynego żywiciela rodziny,
  • Podejmowanie czynności związanych z wykonywaniem powszechnego obowiązku obrony i współdziałania w tych sprawach

E. w zakresie spraw kancelaryjno-technicznych

  • Obsługa biura kierownictwa Urzędu
  • Kierowanie obiegiem dokumentów (przychodzących i wychodzących) w tym pocztą e-meil
  • prowadzenie biblioteki Urzędu
  • obsługa centrali telefonicznej i łącznicy radio-telefonicznej
  • prowadzenie rejestru nieobecności pracowników Urzędu w godzinach pracy
  • prowadzenie rejestru aktów prawnych szczebla centralnego i wojewódzkiego
  • gromadzenie i kompletowanie DZ.U., M.P i Dzienników Urzędowych
  • prowadzenie pełnej dokumentacji w zakresie przesyłek pocztowych,
  • maszynopisanie, przygotowywanie dokumentów na komputerze,
  • nadzór nad stroną internetową UG.

F. w zakresie spraw społeczno – administracyjnych (stowarzyszeń, zgromadzeń, zbiórek publicznych) i BHP

  • Przygotowywanie projektów decyzji w sprawach rejestracji, zmiany Statutów, zawieszania działalności, rozwiązywania likwidacji i wykreślenia z rejestru stowarzyszeń, których zasięg działania nie przekracza terenu Gminy,
  • Prowadzenie rejestru i ewidencji stowarzyszeń o zasięgu działania nieprzekraczającym obszaru gminy,
  • Przyjmowanie wniosków i przygotowywanie projektów zezwoleń na zgromadzenia
  • Sprawowanie nadzoru nad przebiegiem zgromadzeń,
  • Przygotowywanie projektów zezwoleń na przeprowadzenie zbiórek publicznych na terenie gminy, nadzór nad ich przebiegiem i sposobem wykorzystania uzyskanych środków,
  • Przygotowywanie zezwoleń na organizowanie imprez masowych,
  • Zapewnienie prawidłowych warunków BHP i ppoż.

G. w zakresie spraw obronnych, obrony cywilnej Gminy i zarządzania kryzysowego

  • Planowanie działalności w zakresie zadań OC,
  • Opracowywanie i aktualizowanie przy współudziale innych stanowisk pracy w Urzędzie i w zakładach pracy planu obrony cywilnej gminy,
  • Kierowanie organizacją szkoleń i ćwiczeń OC,
  • Nadzór nad utrzymaniem sprawności urządzeń do ogłaszania alarmów, koordynowanie prac zespołów do przyjmowania ludności i załóg zakładów pracy z rozśrodkowania,
  • Planowanie i zaopatrywanie w sprzęt i umundurowanie formacji OC,
  • Przygotowywanie aktów prawnych Wójta w zakresie obronności,
  • Prowadzenie magazynu sprzętu OC i sprawowanie nadzoru nad przechowywaniem sprzętu,
  • Wykonywanie napraw i konserwacji sprzętów w magazynie OC,
  • Planowanie i realizacja środków finansowych przeznaczonych na realizację zadań OC,
  • Sporządzanie obowiązujących sprawozdań z realizacji zadań obrony cywilnej,
  • Wykonywanie innych zadań z zakresu obrony cywilnej w tym ustalonych przez Szefa Obrony Cywilnej Gminy Wielopole Skrzyńskie,
  • Opracowanie planu świadczeń osobistych i rzeczowych i nakładanie obowiązku świadczeń,
  • Opracowanie i utrzymanie w stałej aktualności dokumentacji Akcji Kurierskiej na potrzeby natychmiastowego uzupełnienia Sił Zbrojnych,
  • Prowadzenie treningów, szkoleń obsad osobowych wyznaczonych dp pełnienia dyżurów oraz biorących udział w Akcji Kurierskiej,
  • Opracowanie i aktualizacja dokumentacji Stałego Dyżuru Wójta,
  • Opracowanie i aktualizacja Programu Mobilizacji Gospodarki,
  • Opracowanie Planu Operacyjnego Funkcjonowania Gminy Wielopole Skrzyńskie w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny wraz z załącznikami,
  • Opracowanie planu przygotowań publicznej i niepublicznej służby zdrowia na potrzeby obronne gminy,
  • Koordynowanie działaniami Wójta na obszarze gminy w celu zapobieżenia skutkom klęski żywiołowej lub ich usunięcia,
  • Przygotowanie niezbędnej dokumentacji, projektów zarządzeń, poleceń, decyzji związanych z zagrożeniem klęską, podczas stanu klęski i podczas usuwania jej skutków,
  • Obsługa Gminnego Zespołu Reagowania Kryzysowego oraz wykonywanie wszystkich zadań związanych z prawidłowym funkcjonowaniem tego Zespołu,
  • Wyposażenie i utrzymywanie gminnego magazynu przeciwpowodziowego,
  • inwentaryzacja szkód powstałych w wyniku klęski żywiołowej.

H. w zakresie spraw gospodarczych

  • Prowadzenie bieżących napraw, konserwacji i remontów budynku UG,
  • Gospodarka środkami rzeczowymi, drukami, formularzami, zabezpieczenia mienia Urzędu,
  • Prowadzenie ewidencji: konserwacji inwentarza biurowego oraz przeprowadzenie inwentaryzacji, prowadzenie zaopatrzenia materiałowo; technicznego i materiałów biurowych,
  • Gospodarka odzieżą ochronną, roboczą, umundurowaniem, zaopatrywanie w środki czystości. Realizacja uprawnień pracowniczych w tym zakresie.

I. w zakresie obsługi technicznej Urzędu - konserwacji sprzętów.

  • Obsługa kserokopiarki i wykonywanie z niej odbitek,
  • Pisanie i wykonywanie wydruków na komputerze,
  • Wykonywanie napraw i konserwacji sprzętów w Urzędzie.

J. pełnienie w Urzędzie funkcji administratora bezpieczeństwa informacji.

  • Dbałość o prawidłowe zabezpieczenia komputerów i sieci komputerowej przed niepowołanym dostępem osób nieuprawnionych
  • Obsługa sieci komputerowej i komputerów użytkowanych w Urzędzie Gminy wykorzystywanie programów antywirusowych
  • Wykonywanie kopii zapasowych danych osobowych w systemach informatycznych dla wyeliminowania utraty bazy danych w skutek nieprzewidzianych zdarzeń.

K. w zakresie ochrony zdrowia

  • Zgłoszenie organom Państwowej Inspekcji Sanitarnej, a także zakładom słuzby zdrowia przypadków zachorowania, podejrzenia o zachorowanie i zgonów na choroby zakaźne natychmiast po powzięciu o nich wiadomości,
  • Analizowaie stanu zdrowotnego ludności i ustalenie potrzeb w zakresie ochrony zdrowia,
  • Opiniowanie planów rozmieszczenia i rozwoju placówek służb zdrowia,
  • Wykonywanie zadań ciążących na gminie związanych z funkcjonowaniem komisji d/s rozwiązywania problemów alkoholowych, przeciwdziałaniem narkomanii i innym patologiom społecznym,
  • Współpraca z placówkami służby zdrowia.

L. w zakresie kultury, sportu i turystyki

  • Wpółdziałanie w wykonywaniu zadań związanych z funkcjonowaniem gminnych instytucji kultury i sportu, a w szczególności w zakresie:

  • - tworzenia i reorganizowania tych instytucji,
    - prowadzenia rejestru instytucji kultury,
    - współpraca na rzecz rozwoju kultury i sportu z gminnymi jednostkami organizacyjnymi, stowarzyszeniami i organizacjami porządkowymi,
    - prowadzenie ewidencji obiektów hotelarskich i innych nie podlegających kategoryzacji prowadzonej przez Marszałka Województwa.

    4. Do zadań pionu ochrony należy zapewnienie przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych w szczególności:

    A.

    • Zapewnienie ochrony informacji niejawnych
    • Zapewnienie ochrony fizycznej Urzędu,
    • Kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji,
    • Okresowa kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów,
    • Opracowanie planu ochrony Urzędu i nadzorowanie jego realizacji,
    • Szkolenie pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych.

    B. Zadania w zakresie prowadzenia kancelarii tajnej:

    • Udostępnianie lub wydawanie dokumentów niejawnych osobom posiadającym stosowne poświadczenia bezpieczeństwa,
    • Egzekwowanie zwrotu dokumentu zawierających informacje niejawne,
    • Nadzór nad obiegiem dokumentów niejawnych w Urzędzie,
    • Kontrola postępowania z dokumentami zawierającymi informacje niejawne, które zostały udostępnione pracownikom.

    5. Do zadań Referatu Rolnictwa należą sprawy planowania przestrzennego, gospodarki gruntami i mieniem komunalnym, a w szczególności:

    A. w zakresie planowania przestrzennego

    • Sporządzanie projektów planów przestrzennego zagospodarowania terenu, podawanie do publicznej wiadomości ich treści, zbieranie uwag, przedkładanie Radzie Gminy do zatwierdzania,
    • Ustalanie warunków zabudowy i zagospodarowania terenu.

    B. W zakresie ochrony środowiska

    • Zapewnienie warunków organizacyjnych i technicznych niezbędnych dla ochrony środowiska przed odpadami oraz dbałość o utrzymanie czystości i porządku na terenie objętym właściwością gminy / zapewnienie transportu do wywozu nieczystości likwidacja dzikich wysypisk itp./
    • Podejmowanie czynności administracyjnych w zakresie utrzymania czystości i prawidłowego stanu sanitarnego Gminy i organizacja kontroli w tym zakresie,
    • Podejmowanie czynności nakazujących wykonywanie niezbędnych urządzeń zabezpieczających wodę przed zanieczyszczeniem lub zabranianie wprowadzania ścieków do wody w przypadku wprowadzania przez właściciela gruntu do wody ścieków nienależycie oczyszczonych,
    • Współdziałanie z poza gminnymi instytucjami i organizacjami mającymi na celu ochronę środowiska

    C. w zakresie gospodarki gruntami

    • Prowadzenie spraw wynikających z ustawy o gospodarce gruntami i wywłaszczeniu nieruchomości
    • Podejmowanie czynności w zakresie ustalania nazw miejscowości i obiektów fizjograficznych oraz numeracji nieruchomości,
    • Gospodarka gruntami i wywłaszczenie nieruchomości, prowadzenie spraw związanych z zarządzaniem mieniem komunalnym
    • Prowadzenie spraw numerów porządkowych nieruchomości.

    D. w zakresie rolnictwa, leśnictwa i handlu

    • Współdziałanie ze służbą kwarantanny i ochrony roślin w zakresie sygnalizacji oraz nadzór nad zwalczaniem chwastów, chorób i szkodników,
    • współpraca ze służbą weterynaryjną w zakresie zwalczania zaraźliwych chorób zwierzęcych
    • ochrona terenów rolnych i leśnych,
    • prowadzenie spraw związanych z hodowlą, ochroną zwierząt łownych, prawo łowieckie, szacowaniem szkód w uprawach wyrządzonych przez zwierzynę leśną
    • prowadzenie spraw związanych z handlem i usługami w zakresie uprawnień Gminy,
    • prowadzenie ewidencji działalności gospodarczej,
    • wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
    • wydawanie zezwoleń na uprawę maku i konopi oraz prowadzenie pełnej dokumentacji w tym zakresie.

    E. w zakresie inwestycji

    • Koordynowanie całokształtu zadań w zakresie podejmowania i realizacji inwestycji gminnym i kapitalnych remontów,
    • Kontrola i nadzór w zakresie realizowanych zadań inwestycyjnych oraz przedstawianie wniosków celem eliminowania niekorzystnych zjawisk występujących w tym zakresie,

    F . w zakresie gospodarki lokalami

    • Zarządzanie budynkami gminnymi oraz gospodarka lokalami biurowymi,
    • Prowadzenie całości spraw związanych z kotłownią,
    • Gospodarka lokalami komunalnymi – bieżąca eksploatacja, zawieranie, zmiana i rozwiązywanie umów najmu, czynsze i opłaty
    • Sprawy dodatków mieszkaniowych

    G. w zakresie organizacji robót publicznych

    • Rozpoznawanie potrzeb w zakresie frontu robót publicznych w określonych zadaniach inwestycyjno – remontowych,
    • Sporządzanie zapotrzebowania oraz przygotowywanie wniosków do PUP w sprawie zatrudniania bezrobotnych w pracach publicznych
    • Obsługa i organizacja prac publicznych i interwencyjnych /nadzorowanie prac, rozliczanie, ustalanie frontu robót itp./

    H. W zakresie ochrony przeciwpożarowej

    • Prowadzenie dokumentacji związanej z działalnością Komendanta Gminnego Straży Pożarnej,
    • Prowadzenie rejestru Ochotniczych Straży Pożarnych,
    • Nadzór nad przestrzeganiem prawa miejscowego dotyczącego ochrony przeciwpożarowej,
    • Współpraca z Komendantem Powiatowym Państwowej Straży Pożarnej,
    • Współpraca ze Starostwem Powiatowym w zakresie zagadnień obejmujących ochronę przeciwpożarową.
    • Wykonywanie czynności administracyjnych związanych z ochroną przeciwpożarową
    • Prowadzenie akcji ratowniczych w przypadkach klęsk żywiołowych i katastrof.

    6. Do zadań Radcy Prawnego należy:

    • Obsługa prawna Wójta, Rady Gminy i doradztwo prawne na rzecz Kierowników Referatów i stanowisk pracy w zakresie prowadzonych zadań własnych Gminy, zleconych i powierzonych,
    • Współdziałanie ze stanowiskiem ds. obsługi Rady Gminy,
    • Opiniowanie pod względem prawnym i redakcyjnym projektów zarządzeń, uchwał kierowanych pod obrady Rady,
    • Prowadzenie spraw zastępstwa sądowego,
    • Opiniowanie projektów umów i porozumień,
    • Wydawanie opinii prawnych dotyczących nawiązywania i rozwiązywania stosunku pracy oraz udzielania porad prawnych w pozostałych sprawach kadrowych,
    • Doradztwo prawne na rzecz Rady Gminy, Wójta z dziedziny prawa cywilnego, gospodarczego i mienia komunalnego

    7. Do zadań samodzielnego stanowiska pracy ds. dróg należy:

    • Realizacja zadań związanych z budową, modernizacją i utrzymaniem dróg, placów, chodników, przepustów, mostów na drogach gminnych oraz nadzór nad ich eksploatacją
    • Wnioskowanie w sprawie zaliczenia dróg do właściwych kategorii oraz zmiany tych klasyfikacji,
    • Wydawanie zezwoleń na zajmowanie pasa drogowego dróg gminnych i lokalnych, orzekanie o przywrócenie pasa drogowego drogi gminnej do stanu poprzedniego w razie jego naruszenia
    • Realizacja zadań związanych z budową i utrzymaniem przystanków na terenie gminy.

    8. Do zakresu działania Referatu Rozwoju należą sprawy:

    • Opracowywanie założeń i projektów planów w zakresie inwestycji infrastruktury komunalnej, dróg i innych obiektów (szkoły, domy ludowe itp.), sporządzanie materiałów informacyjnych dla potrzeb Wójta Gminy i Rady Gminy,
    • Rozeznawanie możliwości korzystania przez gminę ze środków pomocowych na realizację zadań inwestycyjnych, należących do właściwości gminy,
    • Opracowywanie i sporządzanie wniosków związanych z pozyskiwaniem środków z fnduszy pomocowych,
    • Przygotowywanie i koordynowanie prac związanych z przeprowadzeniem przetargów zgodnie z umową o zamówieniach publicznych, na zadania realizowane po uzyskaniu środków pomocowych,
    • Rozliczanie zadań realizowanych po uzyskaniu środków pomocowych,
    • Promocja gminy w lokalnych i ogólnopolskich mediach poprzez utrwalenie pozytywnego wizerunku gminy.
    • 9. Kierownicy Referatów kierują pracą podległych referatów i odpowiadają przed Wójtem za należyte i terminowe wykonywanie zadań określonych w niniejszym regulaminie oraz udzielonych przez Wójta imiennych upoważnień do załatwiania w jego imieniu spraw

      A. do obowiązków należy w szczególności :

      • Przydzielanie pracownikom indywidualnych zakresów czynności określających im szczegółowe zadania, obowiązki, uprawnienia i zakres odpowiedzialności,
      • Dążenie do zapewnienia pracownikom odpowiednich warunków i środków niezbędnych do wykonywania przydzielonych im zadań i obowiązków,
      • Organizowanie i koordynowanie wykonywania zadań i obowiązków wynikających z przepisów prawa,
      • Kontrola i bieżący nadzór nad prawidłowym i terminowym wykonywaniem zadań i załatwianiem bieżących spraw,
      • dbałość o doskonalenie kwalifikacji zawodowych pracowników,
      • informowanie Wójta o stanie wykonania zadań,
      • Podejmowanie inicjatyw zmierzających do usprawnienia organizacji pracy i poprawy jej efektywności,
      • Pełne wykorzystanie możliwości pracowników zatrudnionych w referacie zapewniające ciągłość pracy referatu zwłaszcza przy obsłudze obywateli.

      Rozdział V

      Postanowienia dotyczące zasad i trybu funkcjonowania Urzędu

      § 9

      1. Wykazy obowiązków i odpowiedzialności poszczególnych pracowników Urzędu i jednostek organizacyjnych Gminy zawierają imienne zakresy czynności pracowników.

      2. Na czas nieobecności pracowników w pracy, ich zastępców wyznaczają bezpośredni przełożeni.

      3. Przy zmianach personalnych pracowników Urzędu i jednostek organizacyjnych Gminy obowiązuje protokólarne przekazywanie zakresów pracy i obowiązków

      4. Pisma i decyzje wychodzące na zewnątrz Urzędu podpisuje Wójt oraz osoby pisemnie do tego upoważnione przez Wójta Gminy w odrębnym trybie.

      5. Sprawy porządkowe i dyscyplinarne pracowników Urzędu regulują odrębne postanowienia Regulaminu Pracy Urzędu.

      6. Czynności biurowe, kancelaryjne regulują postanowienia instrukcji kancelaryjnej z dnia 22 grudnia 1999 r.

      7. Urząd Gminy jest czynny od poniedziałku do piątku w godz. od 7.30 do 15.30.

      § 10

      1. W Urzędzie Gminy organizowane są narady i spotkania. Tematyka narad i spotkań oraz skład uczestników podlega uzgodnieniu i aprobacie Wójta.

      2. Narady i odprawy pracownicze są protokołowane, protokoły sporządza i przechowuje pracownik na stanowisku ds. kadrowych.

      Rozdział VI

      Przyjmowanie stron i załatwienie spraw, rozpatrywanie

      § 11

      1. Przyjmowanie stron i interesantów w Urzędzie odbywa się codziennie w godzinach pracy Urzędu.

      2. Sekretarz Gminy, Kierownicy Referatów zobowiązani są zorganizować przyjmowanie stron i w tym celu wydają polecenia służbowe.

      3. Senatorowie, posłowie, radni, członkowie komisji spoza Rady oraz przedstawiciele Samorządu mieszkańców powinni być przyjmowani w sprawach związanych z wykonywaniem ich mandatu w pierwszej kolejności.

      4. Pracownicy Urzędu przyjmują interesantów w sprawach indywidualnych w godzinach pracy Urzędu pojedynczo w kolejności przybycia ich na stanowisko pracy. Załatwiają sprawy w miarę możliwości odręcznie, a sprawy wymagające prowadzenia toku postępowania najpóźniej w terminach określonych w KPA o czym informują strony.

      § 12

      1. Przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie skarg i wniosków odbywa się na zasadach określonych w odrębnym trybie.

      2. Odpowiedzi na skargi i wnioski podlegają osobistej aprobacie i są podpisywane przez Wójta a w przypadku jego nieobecności przez Sekretarza Gminy.

      Rozdział VII

      Zasady opracowywania projektów aktów prawnych Wójta, Zarządu oraz projektów uchwał Rady Gminy

      § 13

      Projektami aktów prawnych w rozumieniu Regulaminu są projekty:

      1. uchwał Rady Gminy,

      2. Zarządzeń wewnętrznych i decyzji Wójta.

      § 14

      Projekty aktów prawnych opracowują kierownicy i pracownicy właściwych merytorycznie referatów oraz pracownicy zatrudnieni na samodzielnych stanowiskach pracy we współdziałaniu z Sekretarzem Gminy.

      § 15

      Opracowujący projekty aktów prawnych zobowiązani są przy redagowaniu i opracowywaniu treści aktu prawnego do przestrzegania zasad:

      1/. układ aktu prawnego winien być przejrzysty a jego redakcja jasna i zwięzła, natomiast tekst aktu prawnego powinien być powszechnie zrozumiały, odpowiadać zasadom poprawności i czystości języka polskiego oraz obowiązującym zasadom pisowni.

      2/. akt prawny winien składać się z następujących części:

      1. oznaczenia rodzaju aktu (zarządzenie, decyzja, uchwała) i jego numeru,
      2. oznaczenie organu wydającego akt prawny (w pełnym brzmieniu jego nazwy)
      3. data aktu prawnego (przez wskazanie miejsca słownie zaś dnia i roku cyframi)
      4. określenie przedmiotu aktu prawnego - oznaczając w sposób ogólny i zwięzły treść oraz zakres regulowanego zagadnienia (powinno rozpoczynać się od słów: w sprawie
      5. podstawę prawną aktu powinny stanowić przepisy prawa materialnego ( ustawy i przepisy wykonawcze), które w sposób wyraźny upoważniają Radę Gminy, Wójta do wydania aktu prawnego. Przepisy prawne w podstawie prawnej powinny być usystematyzowane kolejno wg. Ich rangi z podaniem pełnego tytułu powołanego przepisu, jego rocznika, numeru i pozycji ogłoszenia.

      3/. Treść redagowanego aktu prawnego powinna zawierać kolejno:

      1. przepisy ogólne określające zakres stosunków podlegających regulacji, wspólne zasady dla dalszych przepisów,
      2. przepisy szczegółowe stanowiące przepisy prawa materialnego, tryb postępowania i ewentualne przepisy /sankcje/ karne gdy te grożą adresatom,
      3. przepisy przejściowe omawiające oddziaływanie nowych uregulowań,
      4. przepisy końcowe, traktujące o uchyleniu przepisów dotychczasowych, o terminie wejścia w życie aktu prawnego o sposobie podania do publicznej wiadomości, o osobach lub jednostkach odpowiedzialnych za wykonanie aktu prawnego.

      4/. Podpis.

      § 16

      Opracowany przez właściwy referat bądź stanowisko pracy projekt aktu prawnego powinien być uzgodniony:

      - z właściwymi komisjami Rady Gminy, jeżeli wynika to z obowiązujących przepisów lub charakteru projektowanego aktu normatywnego,

      - ze skarbnikiem; Główny Księgowy budżetu, jeżeli postanowienia projektu dotyczą budżetu bądź wywierają inne skutki finansowe.

      § 17

      Uzgodniony projekt aktu prawnego przekazuje się do zaopiniowania Radcy Prawnemu, który nadaje mu ostateczną treść merytoryczną i formalny kształt.

      § 18

      Uchwały Rady Gminy i Zarządu rejestruje i prowadzi zbiór pracownik na stanowisku d/s obsługi Rady realizując jednocześnie postanowienia § 36 Regulaminu Rady.

      § 19

      Zarządzenia wewnętrzne, decyzje ogólne Wójta ewidencjonuje i prowadzi ich zbiór pracownik na stanowisku ds. organizacyjno kadrowych a kopię aktu przekazuje zgodnie z decyzją Wójt lub Sekretarza Gminy.

      § 20

      1. Zadania wynikające z treści aktów prawnych realizują kierownicy właściwych referatów i zainteresowane stanowiska pracy.

      2. W przypadku, gdy do wykonania aktu prawnego powołanych jest kilka referatów (stanowisk pracy) Wójt lub Sekretarz Gminy wyznacza referat (stanowisko pracy) wiodące w realizacji aktu prawnego.

      3. Pracownicy otrzymujący akt prawny mają obowiązek:

      • wykonać zadania w terminach i w sposób określony w dyspozycji oraz ściśle stosować przepisy tego aktu w pracy na swoim stanowisku,
      • informować Wójta lub Sekretarza Gminy o sposobie wykonania lub stanie realizacji aktu prawnego bezpośrednio po upływie terminu określonego w dyspozycji,

      § 21

      Koordynację i nadzór w zakresie ewidencjonowania i realizacji aktów prawnych sprawuje Sekretarz Gminy i Kierownicy Referatów.

      § 22

      Przepisy gminne są ogłaszane w sposób określony w art. 42 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym

      ROZDZIAŁ VIII

      Wykonywanie kontroli wewnętrznej

      § 23

      1. Podstawowym elementem nadzoru nad realizacją zadań przez poszczególne komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy jest kontrola wewnętrzna.

      2. Kontrola wewnętrzna połączona z instruktażem jest prowadzona przez:

      1. Wójta w ramach sprawowanego ogólnie nadzoru nad funkcjonowaniem Urzędu wynikającego z pełnienia funkcji Kierownika Urzędu,
      2. Sekretarz Gminy w zakresie wyznaczonym przez Wójta,
      3. Radcę Prawnego w zakresie przestrzegania prawa,
      4. Kierowników Referatów w zakresie powierzonych im zadań,

      3. Z przeprowadzonych kontroli osoby wymienione w ust.2 pkt. 2 -4 sporządzają krótką notatkę, zapoznają z wynikami Wójta i przedkładają mu w tej sprawie swoje propozycje i uwagi.

      4. Wykorzystanie wyników kontroli należy do Wójta.

      ROZDZIAŁ IX

      Wykonywanie kontroli wewnętrznej

      § 24

      1. Pracownicy Urzędu zatrudnieni na stanowiskach urzędniczych podlegają okresowym ocenom kwalifikacyjnym na zasadach określonych w ustawie z dnia 22 marca 1990r. o pracownikach samorządowych.

      2. Okresowej oceny kwalifikacyjnej nie przeprowadza się w stosunku do pracowników zatrudnionych w Urzędzie krócej niż 6 miesięcy.

      3. Okresowe oceny kwalifikacyjne przeprowadza się raz na 2 lata.

      § 25

      W stosunku do ocenionego pracownika obowiązuje jawność oceny.

      ROZDZIAŁ X

      Postanowienia końcowe

      § 26

      1. Postanowienie niniejszego regulaminu nie naruszają statutowych zadań, kompetencji i uprawnień Kierowników jednostek organizacyjnych.

      § 27

      Obowiązującą wykładnię niniejszego regulaminu ustala Sekretarz Gminy, stronę prawną, Radca Prawny, sprawy kompetencyjne rozstrzyga Wójt.



Artykuł ze strony Wielopole Skrzyńskie - Biuletyn Informacji Publicznej
http://wielopole.itl.pl/archiwum/

Adres WWW tego artykułu to:
http://wielopole.itl.pl/archiwum/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=3
Fatal error: Call to a member function Execute() on a non-object in /www/virtual/w/wielopole/htdocs/archiwum/includes/pnSession.php on line 400